15.5.08

A bag of songs and a heavy heart

"Husfrun springer vidare" hade ju även varit en passande titel.
Vad har Malin haft för sig idag? Jo, hon har dammsugit, vattnat blommorna, städat badrummet, ruskat mattor, lagat mat och diskat. Förutom de små pausarna med TV och nagellacksmålning och att jag i realiteten varken har man eller barn, så känner jag mig som en äkta hemmafru.
Nu ska jag, till tonerna av Duffy, packa min älskade weekendbag inför återkomsten till Småland, lite ledsen över att det blev ett stopp mindre, men det gör det lättare att packa lätt iaf, och eftersom the bright side is the right side, så får jag väl utgå från att se livet från den sidan också.
Go shorty, we're gonna party like it's your birthday!
Elin Lasse Larsson fyller de beundransvärda 20 jordsnurren idag och att vi ska fira, så vi ska! Middag och fest i den Larssonska villan, för att sedan skaka de lurviga på palatset, I guess. Det blir fint, jag saknar de små liven, och har inte tittat djupt i flaskan på flera veckor.

Inga kommentarer: