14.5.08

I need some fine wine, and you, you need to be nicer

I'll be the first to admit, I'm a fucking klantarsel! Så, jag värmde lite bär (hallon&blåbär för den som är intresserad) blandade det i en skål med fil och avnjöt det tillsammans med ett färskt avsnitt av Gossip Girl i TV-soffan, då jag kände att min lilla-my-tofs började glida out of place, så jag släppte ut mina guldlockar, gjorde en halvhjärtad headbangning, för att sen samla ihop fågelboet i en ny och fräsch my-frilla. Då kände jag att några tesar var blöta, vilket jag fann ganska konstigt då jag duschade igår morse, och även om jag har en shetlandsponny-man så torkar det inte sååå långsamt.
Oh well, för att undersöka spektaklet så släppte jag ut håret ännu en gång, för att finna att det hade en ny, blåaktig kulör på vissa hårtesar, damn it tänkte jag, och försökte få bort det med lite vatten, och gick sedan och satte mig i vardagsrummet igen, när jag återigen började ana de blonda nyanserna.
Efter två sekunders eftertanke så fick jag en klump i halsen, och vände mig om för att beskåda tapeten bakom mig. Vad såg jag då, som jag plötsligt insåg? Jo, att headbangar man med vätska i håret, så skvätter det.
Är vätskan sen blåröd, och tapeterna vita, ja, då kommer inte tapeterna vara vita särskilt länge till.. Helt riktigt. Våra 2 veckor nya tapeter hade nu ett mönster av små och ännu mindre lila fläckar på sig. Yes, tänkte jag, vadfan gör jag nu? Det är ju liksom inte MIN lägenhet jag bor i, det är mina föräldrars som jag vaktar tillfälligt, och efter 1,5 vecka har jag nu förstört tapeterna. Damn!!
Men, skam den som lägger sig ner och dör och ger sig för en sådan sak. Internets finest; Google, har svar på allt. "Fläckar på tapet" skriver man in i ett litet fält, och sen kommer det upp 17,000 lösningar på ens problem. Bärfläckar tas bort med vitt vin, och en fjärdels flaska Chardonney i kylskåpet fick rycka in som hjälpmedel till Malins städpatrull 2008, som plockar fram en microfibertrasa (God knows why, det står så på etiketten) och dränker ett hörn av trasan med un bon vin blanc, och börjar bearbeta väggen, och för att inte tala om delar av det vitmålade taket, och believe it or not, men mertalet av fläckarna gav sig snällt till vika för baccus! Innan jag tog vinet så testades faktiskt vanligt vatten, vilket inte hade någon effekt alls, förutom att fläckarna blev mer utsmetade.
Så, gott folk, vad blir kontentan av det hela, förutom att jag är en inkompetent hårdrockare?
Det finns ingenting, som inte lite vin råder bot på, inte ens bärfläckar på tapeten!

Inga kommentarer: